Hemma till slut!

Jag har flyttat ca 35 gånger i mitt liv, de flesta gångerna i min barndom och min ungdom. Efter att barnen föddes har jag faktiskt bott i samma kommun i sammanlagt 25 år. Visserligen har jag flyttat några gånger inom kommunen, men ändå. Nu i november i fjor så gick flyttlasset igen, förhoppningsvis för sista gången. Huset dit vi flyttat är från början vårt sommarhus sedan 5 år. Här har vi tillbringat nästan varje ledig stund sedan vi köpte det. Varje söndag när det var dags att åka till Svalöv, kändes det tråkigt. Speciellt när grannen tog sin cykel och på sin kvällsrunda cyklade ner mot Bingsmarken och havet. Då ville man bara stanna kvar. Så till slut bestämde vi oss för att bosätta oss permanent. Känns bra, för det mesta. Jag kan sakna att se människor omkring mig och att kunna gå till jobbet, men naturen är storslagen och ljuset är fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0